Persbericht: De nieuwe hoogheden 2019 JCV de Breuzelèèrkes Mechelen

In gemeenschapszaal A gen Sjoëel, zijn op zaterdag 12 januari 2019 de jeugdhoogheden over het Breuzelèèrkes rijk geproclameerd. De nieuwe heersers zijn jeugdprins Kars I (Van Velden), Jeugdprinses Kayleigh (Huijnen) en Hofnar Tara (Vanderheijden)

Jeugdprins Kars I (Van Velden) is de eerste Hollandse Prins, maar spreekt na een stoomcursus vloeiend Mechels plat. De hoogheid woont boven op Schweiberg. Jeugdprins Kars I heeft diverse hobby’s zoals knutselen en tekenen. Daarnaast is hij trommelaar bij schutterij St.Sebastianus Mechelen.

Jeugdprinses Kayleigh, wonende aan de Mechelbeeklaan heeft eveneens als hobby’s creatief bezig zijn en danst heel graag. De jeugdprinses is ook trommelaar bij schutterij St. Sebastianus en handbalster bij HV Juliana in buurdorp Epen en lid van scouting St.Martinus Mechelen.

Hofnar Tara, wonende in de Commandeurstraat, is eveneens trommelaar bij schutterij St.Sebastianus, houdt van tekenen en is lid van handbalvereniging HV Juliana in Epen en fietsclub de Bloeiende Berg op Schweiberg.

Het trio heeft groot muzikaal talent en vormt daarmee de perfecte cover van het bekende carnavalsduo Bjorn en Mieke. Hun favoriete liedje is dan ook 1000-sterre, zo blijkt ook uit de proklamatierede, waarin iedereen opgeroepen wordt om dit liedje met hun mee te zingen.

De komende weken onderneemt het kersverse trio tal van activiteiten en maken zij zich op voor de Mechelse carnaval, met als hoogtepunt natuurlijk hun jeugdoptocht op zondag 3 maart 2019. Waartoe zij alle kinderen, ouders en familie oproepen om mee te gaan. Want ook dit jaar zijn er weer hele leuke prijzen te winnen!

Foto is gemaakt door: Fotostudio AB Brunssum